Bakgrund
”Höstvindarna blåste utanför fönstret. Källaren kändes sval. Jag går igenom sju skåp fyllda med barnens sport- och fritidsprylar. Här väcktes tanken till Uzit.”
Fredrick Göthberg, 2020
Idrottssverige upplevde redan innan pandemin stora klyftor i samhället vilket har gjort det svårare för många att kunna utöva idrott. Nu ser vi att klyftorna växer och möjligheten för alla att idrotta är inte längre en självklarhet. Det kändes därför självklart att arbeta vidare med idén att möjliggöra för fler att komma in i idrotten genom Uzit.
Låt oss tillsammans dela med oss av tillgångar och överflöd genom en smart plattform som alla kan vara en del av och samtidigt verka hållbart och långsiktigt.
Laguppställning
Är partner i Uzit och vår leverantör av all teknik och skapare av vår plattform.
Plingot är bolaget som hjälper till att hitta enkla lösningar på komplicerade problem.
Passionen är att med hjälp av enkla digitala lösningar framtidssäkra och effektivisera kundernas affärer.
Ägs till 100% av Kampradstiftelsen och en investerare i Uzit.
Man investerar idag i svenska bolag som drivs av entreprenörer utanför storstäderna. Har i dagsläget en portfölj på 20 onoterade bolag i Sverige i olika branscher.
Entreprenörinvest känner starkt för idén och ser stor potential i att kunna utveckla affären och dessutom kunna bidra till ett större cirkulärt tänk inom svensk idrott.
Kanske Sveriges idrottsbyrå nummer ett och också investerare i Uzit.
Kalla dem gärna kommunikations-, reklam- eller eventbyrå – det spelar ingen roll.
De kallar sig själva Brand Emotion-byrå. Brinner lite extra för sport, kultur, underhållning, miljö och social hållbarhet.
Med andra ord, sånt som väcker känslor hos människor.